Vad kostar tjänsten?
Tjänsten kostar dryga 5kr per användare och månad, exakt pris beror på dollarkurser och hur många SUNET-användare som använder tjänsten. Det är bara användare med ett Box-konto på lärosätet som kostar, inte externa samarbetspartners eller användare utan konto.
Hur beställs tjänsten
Tjänsten beställs per lärosäte/organisation och då för personal och/eller studenter. För att beställa tjänsten kontaktar ni Einar Blåberg, einar.blaberg@sunet.se eller Börje Josefsson, bj@sunet.se. En mer detaljerad beskrivning om hur beställningen går till finns på https://sunet.box.com/s/1ikbpokhsbot9oovo7we.
Mer information
Leverantören har mycket egen information om tjänsten på https://support.box.com/ repektive http://success.box.com/. Specifika frågor om hur tjänsten används och fungerar besvaras enklast av Einar Blåberg (se nedan)
Kontaktperson
Om du har frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta tjänstens systemförvaltare Einar Blåberg, einar.blaberg@sunet.se.
Vilka kör tjänsten idag
I Sverige kör Blekinge Tekniska Högskola, Chalmers, Göteborgs universitet, Handelshögskolan i Stockholm, Handelshögskolans i Stockholm Studentkår, Högskolan i Borås, Högskolan i Gävle, Högskolan i Halmstad, Högskolan i Jönköping, Högskolan Kristianstad, Karlstads universitet, KTH, Linköpings universitet, Linnéuniversitetet, Luleå tekniska universitet, Lunds universitet, Malmö högskola, Mittuniversitetet, Stockholms universitet, Umeå universitet, Vetenskapsrådet och Örebro universitet tjänsten. Våra nordiska grannländers motsvarigheter till SUNET kör också tjänsten för sina kunder så tillsammans är vi en relativt stor kund.